Els docents actuals, com gairebé qualsevol ciutadà del món, s’han vist en una nova
corrent impulsada per la innovació en la tecnologia. D’alguna manera, s’han vist
amb la obligació de renovar-se i utilitzar les eines que ens ofereixen les TIC
(Tecnologies de la Informació i Comunicació) que a més de facilitar-nos la
feina, són capaces de poder fer-ho més clar, més senzill, més lúdic, etc. en definitiva,
ens ajuden a aprendre d’una altra manera, per a mi, d’una manera més efectiva.
Relacionant tot això amb el que m’he trobat al Màster de Formació al Professorat
tampoc ha set molt nou per a mi ja que he sortit fa relativament poc de la
universitat, on l’últim any vaig cursar la menció d’educació física. Tot i què
els dos cursos estan encarats de la mateixa manera, ensenyar a com ser un
professor d’institut, he pogut veure algunes diferències.
Des de la menció d’educació física del grau en CAFE (Ciències de l’Activitat
Física i l’Esport), lògicament el que et volen ensenyar sobretot és la
metodologia d’aula, el com portar les sessions sent un professor d’educació
física. I aquí ho puc relacionar amb la nova corrent educativa, ja que ens van
impulsar molt a la utilització de les TIC per a dur a terme les sessions.
Des del Màster de Formació al Professorat he pogut comprovar una visió més àmplia
sobre l’educació i s’ha potenciat molt l’ús d’eines o recursos TIC, molt
interessants per a les aules.
Gràcies a assignatures com Processos i contextos educatius i Investigació i innovació, hem estudiat i
reflexionat sobre l’aplicació de les TIC en matèria educativa, concluint què el
docent actual ha de desenvolupar una nova competència, la tecnològica
(model TPACK). També hem après a utilitzar eines com Piktochart i Twitter per a
difondre el coneixement i formular una educació oberta. Tot relacionant-ho amb
l’autorregulació de Zimmerman, on l’alumne serà el protagonista i ha de saber autoregular-se
i gestionar els seus propis aprenentatges, per això hem organitzat un PLE
grupal i hem reflexionat sobre els nostres entorns personals d’aprenentatge.
Respecte a les pràctiques del Màster, he pogut veure la diferència d’un
professor en uns anys, ja que el meu tutor actual, va ser professor meu d’educació
física quan jo cursava la secundària. No puc determinar exactament en què ha canviat
ja que quan jo cursava la secundària no estava pendent tota l’estona del que
feia, no com passa ara. Però si que he pogut veure la diferència en com ofereix
els recursos teòrics, com avalua, com deixa que l’alumne sigui el protagonista,
etc.
Comparant les pràctiques amb la teoria, he de dir que sona meravellós sobre
el paper, però com sempre ha passat, la pràctica és més dura, és molt més
complicat del que sembla, tot i així, no crec que sigui impossible, crec que és
difícil dur-ho a terme en solitari.
Finalment, com a últim recurs utilitzat en aquestes dues assignatures, hem
tractat d’explicar la història del nostre aprenentatge mitjançant l’eina Thinkling, tenint en compte
la primera fase del període del Pràcticum.
No hay comentarios:
Publicar un comentario