En aquest context, el que es coneix com a PLE (entorn personald’aprenentatge) s’utilitza com a un sistema personal d’autoregulació, a partir
del qual, tots els cossos que tenen influeixen en la docència, en fan un ús
personalitzat.
A partir del PLE cada persona crea un sistema d’aprenentatge d’autoregulació,
organitzat a partir de tres parts fonamentals: la primera, recerca i organització de fonts
d’informació, a partir de les quals es comencen a formar els coneixements, un
exemple és el Symbaloo, ja que aquest du implícit un cercador d’informació en xarxa, i
a més presenta l’opció d’organitzar tota aquella informació d’interès. La
segona, recursos que permeten reflexionar sobre la informació adquirida en la
primera passa, i donar una forma gràfica de les reflexions, i coneixements que
es volen donar a conèixer, un exemple són les eines per crear infografies, així
com Piktochart i Camba. I la tercera part, establir una relació social amb tota
aquella societat relacionada amb la qüestió que es tracta, per difondre els
coneixements, intercanviar idees, i millorar els coneixements a partir de
diversos punts de vista, un exemple és Twitter.
En cadascuna de les tres parts esmentades, els cossos docents duen a terme
una autoregulació de l’aprenentatge, a partir de la planificació, execució, i autoreflexió.
Diagrama elaborat per López, Martínez, Puig i Ramón
Amb altres paraules, es podria dir que el PLE està lligat a l’autoregulacióde l’aprenentatge, constituint el sistema que sosté la base del docent, a
partir del qual, aquest millora els coneixements que ha de transmetre als
alumnes, l’aplicació de metodologies pedagògiques característiques per afavorir
de la millor manera al sistema d’ensenyament i aprenentatge pels alumnes, i paral·lelament
establir una relació oberta amb altres cossos de la docència, amb la finalitat
de formar part d’una comunitat educativa globalitzada, que va en contra d’una
educació limitada a les comunitats educatives de centres educatius de manera
individual.
A més d’això, el PLE és un entorn
amb flexibilitat per adoptar qualsevol modificació que es requereixi, ja que la
informació i/o esdeveniments que passen al món canvien dia a dia, i és
necessari estar actualitzat en cada moment, per tal de poder oferir un sistema
d’ensenyament aprenentatge adaptat a la demanda dels nostres alumnes.
No hay comentarios:
Publicar un comentario