miércoles, 6 de febrero de 2019

L'entorn personal d'aprenentatge com la base de qualsevol cos amb influència educativa

Tots els cossos del sistema educatiu haurien d’aprofitar els avantatges que ens ofereixen les noves tecnologies de l’actualitat, no només enteses com a eines per a crear nova informació a partir de la que ja està penjada en xarxa, sinó també per compartir, intercanviar experiències amb professionals del mateix àmbit, autoregular-se i donar-li un ús pedagògic.


En aquest context, el que es coneix com a PLE (entorn personald’aprenentatge) s’utilitza com a un sistema personal d’autoregulació, a partir del qual, tots els cossos que tenen influeixen en la docència, en fan un ús personalitzat.

A partir del PLE cada persona crea un sistema d’aprenentatge d’autoregulació, organitzat a partir de tres parts fonamentals: la primera, recerca i organització de fonts d’informació, a partir de les quals es comencen a formar els coneixements, un exemple és el Symbaloo, ja que aquest du implícit un cercador d’informació en xarxa, i a més presenta l’opció d’organitzar tota aquella informació d’interès. La segona, recursos que permeten reflexionar sobre la informació adquirida en la primera passa, i donar una forma gràfica de les reflexions, i coneixements que es volen donar a conèixer, un exemple són les eines per crear infografies, així com Piktochart i Camba. I la tercera part, establir una relació social amb tota aquella societat relacionada amb la qüestió que es tracta, per difondre els coneixements, intercanviar idees, i millorar els coneixements a partir de diversos punts de vista, un exemple és Twitter.

En cadascuna de les tres parts esmentades, els cossos docents duen a terme una autoregulació de l’aprenentatge, a partir de la planificació,  execució, i autoreflexió.



                                            Diagrama elaborat per López, Martínez, Puig i Ramón

Amb altres paraules, es podria dir que el PLE està lligat a l’autoregulacióde l’aprenentatge, constituint el sistema que sosté la base del docent, a partir del qual, aquest millora els coneixements que ha de transmetre als alumnes, l’aplicació de metodologies pedagògiques característiques per afavorir de la millor manera al sistema d’ensenyament i aprenentatge pels alumnes, i paral·lelament establir una relació oberta amb altres cossos de la docència, amb la finalitat de formar part d’una comunitat educativa globalitzada, que va en contra d’una educació limitada a les comunitats educatives de centres educatius de manera individual.

A més d’això, el PLE és  un entorn amb flexibilitat per adoptar qualsevol modificació que es requereixi, ja que la informació i/o esdeveniments que passen al món canvien dia a dia, i és necessari estar actualitzat en cada moment, per tal de poder oferir un sistema d’ensenyament aprenentatge adaptat a la demanda dels nostres alumnes.


No hay comentarios:

Publicar un comentario